Στόχοι μαθήματος για την Θερμοκρασία σώματος

Πότε βάλατε τελευταία φορά θερμόμετρο;  Τι θερμοκρασία είχατε; Γιατί θερμομετρηθήκατε;




Ο Ιπποκράτης, ο πατέρας της ιατρικής, είχε παρασκευάσει ένα χυμό από την φλούδα της ιτιάς, σαν φάρμακο για τον πυρετό, τον σωματικό πόνο και την κούραση. Το δραστικό συστατικό αυτού του χυμού, το οποίο στην ουσία είναι παυσίπονο, είναι το γνωστό σήμερα σαλικυλικό οξύ (salicylic acid), ο πρόδρομος της ασπιρίνης.

Σε αυτήν την ενότητα θα δείτε

πως η μέτρηση της θερμοκρασίας του σώματος

συμβάλει στην διάγνωση και στην εκτίμηση της κατάστασης του αρρώστου


Μετά το τέλος του μαθήματος βεβαιωθείτε ότι μπορείτε να:

  • εξηγείτε πώς ρυθμίζεται η θερμοκρασία του σώματος χρησιμοποιώντας τους ακόλουθους όρους: ομοιόσταση, θερμορρυθμιστικό κέντρο, υποθάλαμος, παραγωγή θερμότητας, αποβολή θερμότητας

  • ονομάζετε τουλάχιστον 5 παράγοντες που επηρεάζουν τη θερμοκρασία του σώματος

  • αναφέρετε τα σημεία από τα οποία γίνεται η μέτρηση της θερμοκρασίας του σώματος

  • δίνουν έναν ορισμό για τον πυρετό

  • αναφέρετε τις φυσιολογικές τιμές της θερμοκρασίας ανάλογα με το σημείο θερμομέτρησης και να εξηγείτε πότε έχουμε υποθερμία, δεκατική πυρετική κίνηση, πυρετό και υπερπυρεξία 

  • αξιολογείτε-συγκρίνετε τους τρόπους θερμομέτρησης από την μασχάλη, το στόμα και το ορθό

  • αναφέρετε πότε γίνεται λήψη της θερμοκρασίας στο νοσοκομείο 

  • αναφέρετε σε ποιες περιπτώσεις αντενδείκνυται η θερμομέτρηση από το στόμα και σε ποιες από το ορθό


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ

  https://www.yadvashem.org/education/other-languages/greek/video-toolbox/hevt-whatis.html